Friday, January 15, 2010

Pagi ini...



Bismillahhirohmannirohim.
Dgn menyebut namaMu Ya Allah yg maha pengasih dan penyayang.
Terimakasih Ya Allah...masih lagi bernafas setelah ditidurkan semalaman.

Bertemu kita lagi disini. Semuga kita semua sentiasa di dalam dakapan kasih sayang Allah swt.Pagi sabtu ini sendiri lagi. Seperti biasalah mencuci baju dan tandas, mengemas rumah serba sedikit. Masak tak kot. Makanlah apa yg ada. Sendirian di rumah. Suami pergi mesyuarat di KL mungkin malam baru balik. Semuga selamat pergi dan pulang. Yalah cerita sendiri ni..sebenarnya kita tidak sendirian, ada Allah di sisi jika kita merasainya. Harap-harap dapat rasa.

Anak-anakku yg dikasehi. Semuga kamu semua sentiasa di dalam dakapan kasih sayang Allah swt. Selepas solat duha hati mak sedih sekali.Dalam doa mak panjatkan agar kamu semua sentiasa dipelihara Allah dr segala keburukan dan kejahatan. Pinta mak lagi agar hati mak jangan ada sesuatu pun yg tidak baik terlintas ke atas kamu semua. Ya Allah peliharalah hati ini dari merasai atau terasa hati dgn kaum semua takut-takut akan memjejaskan ketenangan kamu semua. Ingatlah anak-anakku "reda Allah terletak ke atas reda ibubapa." Jagalah hati kedua orang tua sementara ia masih ada. Lihatlah masa amat pantas berlalu tup..tup dah 16 Jan 2010 kita telah melepasi 16 hari pd tahun baru ini...Teringat kata ulamak, masa spt pedang, silap langkah kita terpenggal sendiri. Semuga dijauhkan Allah semuga anak-anakku dapat menggunakan masa sebaik mungkin yg boleh. Sentiasa diperkukuhkan iman dan dipereratkan hubungan hati dgn Allah.

Bersyukurlah anakku, kamu berdua Allah letakkan di tempat yang "baik dan subur". Semuga masa dan ketika ini dapat diraih sebanyak mungkin segala kebaikan yang ada. Carilah.. sematkan di dalam hati dan perkemaskannya dgn amal-amal soleh. Semuga semuanya mendapat redaNYa,amin.

Sesungguhnya kehidupan ini hanya satu perjalanan yang sementara sampai masa akan sampai keperhentiannya dan akan berlabuh ke pelabuhan yang telah ditentukan masa dan tempatnya hanya Allah yg maha tahu segalanya. Tugas kita carilah bekal sebanyak mungkin. Jangan leka dan lalai. Usia muda dan tenaga yang kuat adalah modal kamu. Anak-anakku, jadi carilah dan buatalah dalam mencapai redaNYa.

Semuga anak-anakku menjadi seorang yg pemurah, mudah mendermakan sedikit dr pendapatan mu dijalan ALlah(infak). InsyAllah, sedikit itulah yg nanti Allah kata itulah hak kita bila kita bertemuNya nanti. Allah juga berjanji sedikit yang kita beri untuk Allah, Allah akan ganti banyak lagi percayalah dan buatlah janji Allah benar anakku. Seperti kata Pak Lah "berillah di saat seseorang itu memerlukan, ianya menjadi amat bererti walaupun sedikit."

Sekian dahulu salam sayang dari kami berdua. Wassalam.

No comments:

Post a Comment