Thursday, January 21, 2010

Ingin ku dakap, tangan tak kesampaian...


Assalammualaikum wt wbkt..
Alhamdulilah...diberi kekuatan dan keupayaan oleh Allah swt utk mencoretkan sedikit di sini. semuga yg sedikit ini dapat menyentuh hati-hati kita semua.InsyAllah.

Anak-anak yg dikasehi kerana Allah jua,
Di sini ingin ibu coretkan sedikit akan kata-kata Allah swt yg begitu menyentuh hati sebagaimana firmannya:
"Ingatlah kamu kepadaKu, nescaya Aku ingat kepada mu, dan bersyukurlah kepadaKu dan janganlah kamu mengingkari nikmatku" (2:152)

Apakah nikmat itu? Nikmat terbesar dan amat berharga adalah nikmat iman dan Islam anakkk.Inilah nikmat yg tiada tolok bandingannya. Amat-amat bersyukur kita kerana dilahirkan di dlm keluarga Islam dan semuga kita diberi Allah kekuatan mempraktikkan cara hidup Islam dlm seluruh kehidupan kita.Amin...

Anak-anak sekalian,
Marilah sama-sama kita berdoa dan merayu kepada Allah swt sebagaimana firmannya di dalam surah Ali Imran ayat 8:
"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau, kerana sesungguhnya Engkaulah Maha Pemberi (karunia)".

Semuga doa ini juga dapat menyentuh hati-hati kita semua. Terima kasih Ya Allah di atas tunjuk ajarMu melalui kitab Mu yg menjadi penawar segala keresahan.

Nun...jauh dimata mudah-mudahan dekat di hati. Beratus-ratus batu jarak kita kini ingin hati mendakap mu tapi tangan tak kesampaian. Hanya harapan dan pengharapan semuga anak-anak semua sentiasa di dalam dakapan kasih sayang dan rahmat ALlah.

Kecil-kecil didalam buaian, kedua tangan inilah yg menghayunkan buaian, bila besar semuga sentiasa di dlm buaian Allah swt.Tidak kira kamu semua di mana semuga semuanya sentiasa di dalam peliharaan Allah swt. Kerinduan utk mendakap kamu semua kini amat terasa sekali...hanya yg dapat ibu panjatkan doa semuga kamu semuanya sentiasa di dalam rahmat kasih sayang Allah swt yg Maha Pengasih dan Maha Penyayang.Terasanya kini, singkatnya masa mendakap mu dulu-dulu..

Hingga disini, InsyAllah semuga kita dapat bertemu lagi dilain masa dan ketika. Sambutlah salam kerinduan dari ibu dan ayah. Khusus utk semua anak-anakku dan anak-anak yg membaca blog ini semuga ibu punya anak yg ramai sekali dgn kelahiran blog ini. Wassalam.....

No comments:

Post a Comment