Monday, January 11, 2010

Menumpang..


Assalammualaikum...alhamdulilah bertemu lagi.
Pagi ini ke sekolah spt biasa. Masih lagi menumpang di sekolah lama belum terima surat perlantikan rasmi jadi tak leh gi lagi ke sekolah baru maka "menumpaglah" aku di sini lagi. Seminggu yg lalu dah dapat titel menumpang...GB kata tak apa awk menumpang...itulah GB ku yg suka bergurau.

Sememangnya kita semua menumpang. Menumpang dibumi Allah swt. yg fana ini. sedar ke tak diriku ini yg menumpang di bumiNya. Jadi sedarlah wahai diri sesungguhnya kamu menumpag di bumi Allah sampai masa, penumpang akan turun dari tumpangannya menuju ke alam yg kekal abadi.

Ya Allah ingatkanlah diri ini bahawa daku menumpang dibumiMu, menumpang kasihMu, menumpang ehsanMu, menumpang rahmatMu maka jadikanlah daku ini sentiasa mensyukuri segalanya. Wahai Allah Ya Roob hampirilah hati ini, berilah cinta kasihMu agar ku sentiasa bersedia tunaikan amarmakruf dan nahimungkar. Pilihlan daku dalam rombongan ke syurgaMu.

Semalam ziarah teman, sakit cancer. Ya Allah, sembuhkanlah sahabatku ini. Ya Allah, kuatkanlah imannya dan berikanlah ia kesabaran. Terasanya kerdil diri ini. Betapa nikmatnya Allah beri kita sihat, semuga kita tidak leka dan terlena.Ayuh teman...teruskan kerja-kerja kita yg masih banyak....Selagi sihat dan kuat marilah kita teruskan kerja-kerja yg banyak ini.Agar tiada penyesalan bila bertemu Nya kelak.

Tazkirah semalam: komited,iman, ukhwah, ilmu,hidayah dan hati yg bersih. Ya Allah berilah kami semuanya. Moga kami dapat melaksanakan tuntutan mu menjadi sebaik-baik umah. Moga sisa-sisa yg ada kami sentiasa komited dlm mencari redaMu Ya Robb.

Anak-anakku semuga kalian sentiasa bersyukur kerana berada disuasana yg subur dgn tarbiah. Ingatlah tiada nikmat terbesar selain nikmat Islam dan iman. Beruntung kalian berada di lingkuan tarbawi. Moga Allah sntiasa pertemukan kita di sini dan di sana kelak. Amin...

Hingga di sini InsyAllah hingga jumpa lagi. Salam sayang buat kalian.Wassalam...

No comments:

Post a Comment