Tuesday, July 13, 2010

Mencari CINTA


Assalammualaikum..
Bertemu kembali.
Alhamdulilah terima kasih Allah kerana masih memanjangkan usia ku...dan ku masih dapat menghirup uadarMu yang segar dan bersih ini.
Terima kasih tidak terhingga jua kerana daku dapat mencoretkan sedikit di sini buat merawat diri.

Wahai Allah...
Kini usia ku menghampiri ke asar..
Namun..kini baru ku temui CINTAMU...
Ya...cintaMu...

Di dalam sedikit rintangan dan halangan akhirnya dapat jua ibu menghadirkan diri ke kem kecemerlangan di sekolah Maryam. Terima kasih Allah.
Akhirnya dapat jua mengikuti slot mind setting oleh Sdra Razali. Walaupun telah mendengarnya tetapi ia seperti baru...ya untuk refresh diri, jiwa dan iman.Iman kan lusuh spt kain buruk maka ia perlu diperkemaskan sentiasa.

Penyampaian sdra Razali amat menyentuh hati. Beliau memperkatakan mengenai Ayat-ayat Cinta Allah yang sering dibaca 17 kali sehari dlm solat-solat kita. Semuga semasa membacanya kita merasai dan menghayati penuh kesedaran. Itulah ayat-atyat cintaMu yg amat syahdu.

Indahnya,tenangnya,damainya penuh kasih dan sayang.Itulah ayat-ayat Cinta Allah yg baru ku temui.Terima kasih Allah...kini baru ku sedari ayat-ayat Cinta Mu sentiasa dibisikan tika kita berinteraksi.

Hari kedua beliau memperkatakan hakikat memperkukuhkan hubungan Cinta dgn Mu. Perlunya memperkemaskan hubungan yg erat dan bersih kerana Mu jua. Wadahnya adalah Si Jantung Hati... Perlunya wadah yg sekeping ini di jaga dari segala penyakit yang melanda kini.Mengenali penyakitnya iaitu banyak membuat maksiat samada maksiat hati atau perbuatan.Kita tidak perlu diserang spt di Gaza tetapi kita dihidangkan dgn makanan yg belum tentu halalnya spt Mc Donald, minuman coca-cola,hiburan spt akademik fantasia,internet,game,You Tube...Ada baiknya tetapi adakah kamu semua bijak utk membuat pemilihan dan penapisan.

Macamana kita hendak menjaga si Jantung Hati ini? Katanya lagi kita perlu mempereratkan hubungan dgn Allah melalui menjaga solat, membaca Al-Quraan, mengingati mati,sebokkan diri dgn zikir dan banyak lagi. Semuga kita semua sentiasa di dalam peliharaan Allah swt.

Anak-anak yg dikasehi kerana Allah jua.
Itllah serba sedikit yang dapat ibu coretkan buat santapan kali ini.InsyAllah di lain masa dan ketika akan ibu coretkan lagi. Biarlah sedikit tetapi yg sedikit itu berkesan di jiwa kita dan dapat kita sama-sama mengamalkannya.

Ya..kuncinya ialah CINTAILAH ALLAH YG PERTAMA-TAMANYA, insyAllah cinta yang lain-lain akan datang kemudian. Seutama-utamanya di dalam hidup ini adalah segalanya berpaksikan CINTA ALLAH dan REDA ALLAH. Sesungguhnya perjalanan ini akan ada garis penamatnya cuma kita tidak tahu di mana garis penamatnya dan bila. Tetapi kita perlu menyediakan dan membawa bekalan sebanyakmana yg kita mampu dan kena sungguh-sungguh minta kepada Allah swt agar kita diberi bekalan yang sebanyakknya utk kita persembahkan kepada Allah jua.

No comments:

Post a Comment